субота, 26. јун 2010.

Travolta iz Borče Grede



Spot za koji svi znaju, a govori o novom, srpskom Džonu Travolti, koji nas obaveštava da njegov autor  sledi utabanu stazom svog američkog prethodnika. Na neki način, ovaj spot je utvrdio nove puteve onoga što bih nazvao srpski treš. 
Cilj svakog proizvoda koji se svrstava u šund jeste da nekako nađe put do glavnih tokova, do novca, slave i popularnosti. U čemu se ovaj spot onda razlikuje od spota Horor Bišketa? Pa upravo u autentičnosti i želji aktera da svoje bazno izražavanja odvedu na površinu, tamo gde su estradne zvezde, menadžeri i blješteće reklame. Horor Biške sigurno neće uspeti u tome, jer njegov spot odiše neverovatnim postavkama o  natprirodnim masovnim ubistvima. Da nije zvuka harmonike, mogao bi se svrstati u ozbiljne treš majstore, ali harmonika u ovoj temi daje suviše parodijske tonove. Dakle, izdala ga je njegova neozbiljna namera. Za razliku od njega, Travolta iz Borče Grede pokazuje sasvim ozbiljnu želju da se dokaže kao dostojna zamena odlazećoj glumačkoj veličini.
I tu dolazimo do definicije treša: to je ono što je očigledna naivna i loše montirana i izgovorena konstrukcija, ali ima ozbiljnu nameru da pretenduje ka najvišim uspesima. U svakom slučaju, dela Radomira Belaćevića i Travolte iz Borče mogu se svrstati u novi srpski treš.
A da li je bilo treša u Srbiji i pre njih? Ili, da li ga je bilo, a da se za njega nije znalo? I s čim treba da se izbori autentični srpski treš umetnik?

0 коментара:

Постави коментар